tisdag 20 april 2010

Snyt, snyt...

Noskapinen hjälpte bra men nu har förkylningen flyttat sig till näsan... suck... Känner för att vara lite gnällig idag... Alice har kommit tillbaka in i dagisrutinerna idag. Igår var hon lite avvaktande efter att ha varit ledig i en vecka. I morse blev hon SÅ arg för att jag hade satt på henne fel klänning... Hon ville ju inte alls ha trafikstockning utan fjärilar... Snacka om världsliga problem...
Jag var hos den nya barnmorskan idag som var en ren fröjd... Kändes hur bra som helst... Tur för jag var ju lite orolig att det kanske var jag som var problemet... ;-) Lilleman mådde bra! Huvudet låg nedåt och även fast man aldrig kan garantera att de inte vänder sig när de inte är ruckbara eller fixerade så trodde hon nog inte att han skulle göra det. Skönt!!! Nu kör vi lite nedräkning... 53 dagar kvar!!!
Imorgon ska jag faktiskt vara hemma och ta det lite lugnt och försöka kurera förkylningen... Vi har ju en hel massa gäster på lördag så man vill ju gärna vara på topp. Chefen opererades ju för diskbråck i går så det tar ju några dagar innan han är tillbaka och nu är allt färdigskrivet men det finns ju alltid annat att göra men just nu får det vänta lite...
Tråkigt nog har jag fått ställa in en me&i träff i söndags men imorgon har jag hittat en kollega i stan som kan ta min bokade träff istället... Tror inte att någon uppskattar att jag står och hostar och nyser på dem....

Inga kommentarer: