måndag 19 april 2010

Host, host...

Nu när Alice blivit frisk så var det tydligen min tur att få en omgång igen... Alice var ju halvfrisk torsdag och fredag så hon fick vara med mig på jobbet eftersom vi inte har några patienter denna vecka. Det gick över förväntan och hon hade nog riktigt roligt! Spela Bolibompaspel på datorn och kolla på film samt rita, stämpla klippa och tejpa... Passade utmärkt!!! I går vaknade jag med lite feber och nästan utan röst... Var tyvärr tvungen att ställa in min me&i-träff eftersom det kanske inte är jätteroligt att ha någon som står och hostar och snörvlar när hon försöker visa kläder. I natt hostade jag så jag trodde att vattnet skulle gå... Liite tidigt än kanske... Vi är inte riktigt redo för bebis hemma ännu. Kläder har jag i och för sig köpt alldeles för mycket redan men vi behöver ju tvätta iordning, säng och vagnar mm...
Nu till dagens bästa nyhet. Jag ringde till Familjecentralen på Väster och fick byta och gå på barnmorskekontroller där istället... Hon som jag pratade med kändes mycket tillförlitlig och bäst av allt, pratade inte bebisspråk... Det är ju faktiskt bara 7 veckor kvar nu men det är ju några kontroller så att bebisen ligger rätt med huvudet nedåt och så... Ser fram emot i morgon!!!

Inga kommentarer: