fredag 2 april 2010

Glad Påsk!!!

Äntligen Påsk och lite "långledigt"!!! Tursamt nog har nästan all foglossning försvunnit och det har varit en bra vecka... Tror bara att kroppen ville varna mig lite att någon gymnastik vill den då rakt inte veta av... Nu får den som den vill och det blir lite långsamma promenader runt i kvarteret och i skogsbacken. Idag gjorde vi årets första röj i trädgården dock och det verkar den har klarat av rikitgt bra... Allt gammalt brunt klipptes ner (hoppas det kommer upp nått nytt bara...) Jag ser små blad av både krokus och påskliljor samt blad av sådant som fanns i jorden sedan tidigare och som ska bli spännande att se vad det är... Såg dock på eftermiddags promenaden att många har blommande krokusar i sina trädgårdar men mina har bladen just tittat upp på så vi får väl se om det blir några blommor... Satte ju runt 250 lökar av varierande sorter i höstas så några vårblommor hoppas jag ju på...
Hoppas, hoppas, hoppas....
D kom ju äntligen hem i veckan och det var SÅ skönt... Det är ju alltid lite som julafton när han kommer och jag fick bland annat fina Converse och en mycket väldoftande parfym...
Vårdoft...?
Fina vårskor....
Det känns lite konstigt att vara hemma på påsken... I vanliga fall åker vi ju alltid till stugan i Lysekil för att öppna upp men vi kände att det skulle vara skönt att vara hemma och ta det lite lugnt eftersom D just varit borta. När mamma var här i förra veckan så köpte hon lite fint påskpynt tillsammans med Alice och jag har fyllt på med tulpaner och påskliljor så nu har vi riktigt påskfint här hemma. I dag hade vi fikabesök som hade med sig en jättegod påsktårta och i morgon är vi bjuden på påskmiddag...
GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!!!!

Inga kommentarer: