lördag 20 mars 2010

Helg igen...

Igår var det ju fredag och det kändes skönt måste jag säga... Sovit lite för lite och lite för dåligt de senaste nätterna... Alice har en -Jag är lite mörkrädd -period och tycker om att komma tassandes på småtimmarna och det är i och för sig helt okey men det blir liite trångt eftersom Elliot vägrar ge upp sin plats som är tätt, tätt intill mig under täcket... Nu är det ju skönt att ha honom nära när det fortfarande är ganska svalt men det kommer ju att börja bli varmt snart...
Den här jättefina tavlan på en liten JRT (precis som Elliot) fick jag av en kompis häromdagen... Jag blev jätteglad och den har fått hedersplatsen i vardagsrummet... TACK!!! Vi hade lite nachos med ost och tillbehör på menyn igår men medan vi förberedde i köket så blev det plötsligt väldigt tyst i vardagsrummet och när vi titta in så hade A somnat på mattan... Det var bara att bära in till sängen och hoppas på att hon inte skulle vakna vrålhungrig kl 03:00 eftersom klockan knappt hade hunnit bli 18... Tursamt nog sov hon till 06:00 och var inte nödbedd när vi satte på Bolibompakanalen i en timme på morgonen... Vi bestämde oss efter en hel del diskuterande (läs arga skrik) för att åka på Friskis och Svettis Familjegympa tillsammans med M och J & A. Det var mycket trevligt även om Alice var lite tveksam till en början... Jag däremot känner mig halvt invalidiserad av foglossningen... Det kom ganska plötsligt i torsdags på en me&i-visning. Tror det var plocka i och ur kläderna ur väskan som knäckte mig... Innan har jag bara känt av det vid enstaka tillfällen som när jag bäddat och plockat i och ur diskmaskinen... Jag är nog dessutom ganska ovan vid smärta eftersom jag aldrig är sjuk eller har ont någonstans i vanliga fall... Tror att jag måste härdas lite... Har ju inga förhoppningar om att det ska bli bättre innan det är dags för bebis... 12 veckor kvar nu...

Inga kommentarer: