måndag 28 december 2009

Tillbaka till verkligheten...

... men faktiskt bara för en dag eller några timmar blir det ju imorgon också men då får jag ha Alice med mig till jobbet eftersom jag kände mig som en hemsk mamma om jag skulle ha lämnat henne på förskolan eftersom hon i så fall hade varit enda barnet där... Idag passade min vän M henne och tillsammans med J lekte hon hela dagen, åkte pulka och byggde snölykta. Jag var så tacksam!!! Tänk att det finns sådana underbara vänner! När jag kom och hämtade så fikade vi och sedan hoppade barnen i badkaret för ett bad. Vi har ju inget hemma så Alice gillar verkligen att bada hos J. Vi skojade och sa att sitta tillsammans i badkaret blir det nog inget med om 10 år... Tänk vad de kommer att inte vilja se de bilderna då... Alice somnade på vägen hem förstås och nu är hon nerbäddad med pyjamas och vi får väl hoppas att hon inte vaknar om nån timme och tror att hon har sovit färdigt... Kanske bäst att ta en tidig kväll själv för att undvika problemet...

Inga kommentarer: