lördag 12 december 2009

Mycket öppnande...

... av paket och luckor har det varit hela vecka. Nu börjar vi få in rutinerna och först av allt på morgonen går vi ner på undervåningen och öppnar paket från adventskalendern som hittills denna vecka har bjudit på: Barbapapatrosor,...................., Kråkebestick, Me&i-mössa, Barbapapastrumpor och Kittyplånbok. Helt otroligt nog så har jag totalt glömt bort vad som var i paketet i tisdags... Så irriterande... Hur kan minnet vara så kort? I onsdags så kom Alice mormor ner från Sala för att vara med på Luciafirandet på förskolan på torsdagsmorgonen. Barnen var ju bara SÅ gulliga och duktiga! Sjöng som en liten ängel gjorde min lilla pepparkaksgumma. Tyvärr blev det lite sämre med bilder eftersom mobiltelefonen inte fotar så bra i halvmörkret och jag påminner ännu en gång om att jag verkligen önskar mig en kamera i julklapp... Idag har vi julshoppat på a6 tillsammans med resten av stan... Det är ju bara och bita ihop och tiga när man är så sent ute... Tursamt nog så var mormor med och då går det ju lite lättare... Sedan blev det födelsedagskalas nr 1 för kusinen som fyller 19 tätt följt av 3-årskalas för kompisen J. Tyvärr råkade födelsedagsbarnet ramla med huvudet före in i en vass vägg när han skulle öppna dörren för oss så det blev tårta i blixtfart och sedan iväg till akuten för ihop-plåstring för hans del... Stackars, stackars J....

Inga kommentarer: