söndag 18 oktober 2009

Helt off...

Som vanligt får jag börja med att ursäkta mig för den skrala uppdateringen på sistone... Att lova bättring verkar inte hjälpa så vi får väl se hur det blir... ;-) För att sammanfatta veckan skulle jag behöva titta i almanackan.. Har helt klart stora problem med att komma ihåg bara vad vi gjorde igår... Vi var iallafall en sväng på stan med M, A och J, köpte Happy Meals på McDonalds och gladdes över den fina boken Sjörövar-Rakel och Kapten Snorfinger istället för den vanligtvis helt kassa leksaken. En sväng på biblioteket hann vi också med så nu har vi massor mer böcker att läsa när vi kurar ihop oss i soffan framför brasan. Sedan var vi på födelsedagskalas! En pojke på förskolan som fyllde 5. Väldigt trevligt förrutom att A råkade bli biten av deras katt. Det var en olyckshändelse och inte alls så farligt men hon vill inte prata om det för då åker underläppen ut... Vägrade tala om för D som var i sommarstugan för att stänga igen att hon ens hade varit på kalas... Idag njöt A och jag av det fina vädret och tog en promenad bort till Bankeryds centrum. Ja promenad...? A var riktigt lat och ville åka vagnen hela tiden.. Lustigt för så brukar det inte alls vara men, men... Senare dök E, F och O upp och vi bjöd på lunch och fika innan de var tvungna att bege sig vidare... Trevligt! Min älskade D rensade upp i garaget när han kom hem så nu får bilen plats och vi slipper frysa på morgnarna Nu njuter vi av en brasa i gillestugan... Det blev otroligt varmt och skönt men jag måste nog vänja mig vid lukten när man eldar inne. Kan ju i och för sig bero på att jag har haft ont i huvudet hela dagen och då känns kanske lukten mer...
Sprakar härligt...

Inga kommentarer: