tisdag 21 juli 2009

Sista semesterveckan...

Det är ju inte klokt vad fort det går... Jag har mitt livs förste riktiga semester... Visst har jag varit ledig tidigare men det har varit emellan två jobb eller dyligt och sen var jag ju förstås ledig när jag var föräldraledig med Alice men det var ju inte riktigt samma sak. Det är ju inte så att jag inte trivs på jobbet men jag måste ju säga att det hade varit skönt att vara ledig en vecka till.
Alice trivs också väldigt bra med att bo här i Bankeryd. Det är nära till flera kompisar men igår när vi gick över till en av dem och hon inte var hemma blev hon så besviken och ställde sig att storgråta vid dörren till altanen hos dem och skrek att hon minsann inte alls ville gå hem och att det var tråkigt hemma... Vi fick gå vidare till nästa som turligt nog var hemma och kunde leka. Idag har hon lekt med henne hela dagen. På fm var vi där och på em kom de hit. Väldigt trevligt. Jag ser dock fram emot att de om några år kommer att kunna komma och gå till varandra utan att man själv alltid följer med .. Det blir ju inte så mycket gjort hemma när man alltid ska vara borta eller ha besök hur kul och trevligt det än är... Idag har jag letat efter sladden så jag kan föra över lite bilder från kameran till datorn och visa några före och efterbilder på huset men jag har inte haft någon riktig framgång... Vi får se imorgon...
Det ska också bli kul att få se D´s nya projekt bli klart i morgon. Han har byggt en fin sandlåda till Alice i form av en båt!!! Hon är överlycklig och den har redan provlekts men utan sand än så länge...

Inga kommentarer: