söndag 15 mars 2009

Trevlig helg!!!

Vad lyxigt det var att komma iväg lite... Måste börja med att tacka min käraste vän E som kom till undsättning på fredagkvällen då jag insåg att vi ju även har en liten fyrfota familjemedlem som nog inte skulle skulle kunna följa med till Göteborg... Det var visserligen en liten omväg till Gränna men SÅ värt det att veta att han är i de bästa händer... han ville inte ens åka med hem när vi skulle hämta honom...
Vi hittade med hjälp av GPS:en in till våra vänner i den stora staden. 5 min innan vi var framme kräktes Alice ner hela sig...!!! Jag måste säga att jag blev jättechockad... Hon har aldrig kräkts förrutom när hon var typ pytteliten och kräktes upp mjölk var och varannan minut men detta var liksom inte riktigt samma sak... Urk!!! Tror hon blev lite stressad över att vi hetsade lite med bilen typ -Sväng här!! -Nej där! -Inte här, nästa!! -Nu ligger du i fel fil!! etc... Hon ville naturligtvis att jag skulle sitta bak med henne men jag var faktiskt tvungen att hjälpa till lite med guidningen... När vi skulle åka hem idag blev hon ledsen när vi satte oss i bilen och sa att den -Luktar pyton!! men hon somnade innan vi hann åka i 3 minuter och sov hela vägen hem så det var inte så farligt.
Det var verkligen trevligt att bara göra ingenting. Promenad och lek i Slottsparken och en massa god mat och trevligt prat. Nu ser vi fram emot våren och att mötas i våra sommarstugor i Lysekil om en månad ungefär...
Bilden togs i mitten på April förra året. Tänkte också på att HV71 kan behöva lite support i morgon... Heja HV!!!

Inga kommentarer: