torsdag 29 januari 2009

Resume av gårdagen och idag

Igår var vi på en liten konsert med ett band som klär ut sig till djungeldjur och sjunger rockiga låtar för barn. Alice var fascinerad och tittade storögt på och hängde så småningom med och dansade och hoppade. Hon vågade sig till och med upp på scenen efter att bandet slutat spela... Se bilder från konserten HÄR
D kom och hämtade henne när det var slut eftersom jag och M skulle gå ut och äta lite med vårt tjejgäng. Nu blev vi inte så många som vi hade hoppats på grund av sjukdom och annat men vi som var hade trevligt...
Idag hade vi till uppgift att göra små webbsidor i skolan... Igår svor jag ve och förbannelse över detta men när jag satte mig idag så tänkte jag att jag kan ju prova lite så här osv... När läraren kom förbi 1 timme senare sa han: -Oj är du redan färdig? Vad snabb du va... Då kan du ju gå hem för det var allt jag ville att ni skulle göra idag...! Jag trodde att han skämtade för jag hade ju inte en aning om vad jag höll på med men på något lustigt vis så hade jag lyckats så nu känns inte projektet som vi ska vara färdiga med om drygt en månad SÅ jobbigt som jag tyckte från början.
På eftermiddagen hade vi en Låång föreläsning om IT-säkerhet som kanske egentligen inte var så dum men... Zzzz....
Dum är ju något som jag definitivt är för inte nog med denna heldag i skolan utan jag har ju dessutom anmält mig till en kvällskurs på HLK i Kinas moderna historia och kultur. Jag hann inte ens åka hem emellan utan gick direkt från föreläsningen på eftermiddagen... Det var väldigt intressant och jag kommer att fortsätta med kursen eftersom den bara är varannan torsdag och inte kommer att kräva så mycket hemarbete. Jag har inga ambitioner om att ens göra någon tenta eller hålla något föredrag om en bok som man skulle läsa (tror jag) utan ska bara gå dit och bli lite (mer..?) allmänbildad!

Inga kommentarer: