söndag 25 januari 2009

Låna ut och låna...

Det har varit mycket TV-tittande för den lilla de senaste dagarna... Resten av familjen har tvingats genomlida hundratals avsnitt av Elias och Pippi mfl. Det får ju finnas någon måtta på hur mycket filmer man kan ha när man bara är drygt 2 så jag har vägrat merköp... En av filmerna som vi har innehåller listigt nog ganska långa trailers av en massa andra "härliga barnfavoriter"... Mycket smart drag av de som vill kränga barnfilmer eftersom de små oskyldiga precis hinner få upp ögonen för att det finns andra små mysiga filmer att titta på som man kanske inte har men som man kanske kan tjata till sig om man ber att få se den 3 minuter långa trailern om och om och om igen...
I eftermiddags var vi på fikabesök hos goda vänner med barn och där gjorde vi en liten deal: Pippi mot Byggare Bob... Jag tror nog att jag blir lika galen av vilket som men det är ju alltid bra att vidga sina vyer lite...

1 kommentar:

Emma sa...

Hejsan vännen!!
Hoppas att ni är krya nu allihopa!
Knas att jag aldrig fick "din feber", men gud vad skönt! *sorry!
Du har en liten utmärkelse att hämta på mig blogg, för att du är så dundrans duktig på att dela med dig av erat liv, så kul å läsa om även om vi pratar rätt ofta ändå!
Kram på dig!
Middag någon kväll?