onsdag 28 januari 2009

Godisråtta

Igår morse gick det betydligt bättre att lämna på dagis... Vi tittade på Byggare Bob hela morgonen medans vi klädde på oss och åt frukost.. Känns väl sådär men bättre än att ha henne skrikandes hela tiden...
Min dag i skolan kändes låång... satt hela förmiddagen med !läxan" och på eftermiddagen hade vi labb i datasalen och skulle försöka lära oss att koda lite... 30 personer som aldrig har gjort detta tidigare och inte fått några tidigare instruktioner och en lärare som skulle försöka springa runt bland oss alla och visa och förklara... Inte så pedagogiskt och den långa väntetiden gjorde att jag tappade intresset totalt...
På vägen till förskolan tröstade jag mig med lite choklad som jag hade liggandes i bilen... BIG mistake!! När jag möttes av Alice med en stor kram så sa hon- Du luktar choklad!!! Hon äter inte ens choklad själv för hon säger att det är vuxengodis och ber aldrig om att få smaka... Vilket luktsinne... Undrar om hon ska bli vin- eller parfymexpert...
På kvällen kom E & F förbi och vi åt potatis och purjolöksoppa. Trevligt!!!

Inga kommentarer: