torsdag 20 november 2008

Eftermiddagsshopping

Efter några timmar i skolan där vi hade föreläsning om neonatologi så längtade jag hem till min lilla skrutta... Det är så mycket som kan gå fel när man föder barn så jag vill helst inte höra... Tur att jag visste så lite när jag väntade Alice. Det fanns liksom inte i min värld att något kunde gå fel... Så är det ju tyvärr inte för alla...
Alice sov när jag kom hem och när hon vaknade frågade hon om vi kunde åka till IKEA... My daughter... ! På vägen dit åkte vi förbi vad Alice glatt kallade -Pommesaffären...!!! Alltså McDonalds... Inte så att hon ville dit utan mer ett konstaterande att jag vet var det ligger och vad man kan handla där. Det roliga är att vi kanske har varit där 3 ggr i år så det är ju inget man tror att de ska komma ihåg...
På IKEA blev det en liten hylla att ha i Alice hörna och ett bord som hon kan ha nu när det börjar bli dags att hjälpa till med julbak och annat skoj...

Inga kommentarer: