onsdag 12 november 2008

2-års-kontroll.

I morse var vi till BVC för att mäta och väga samt ta tuberkulosvaccination. Lillan vägde 11kg prick och var 86 cm lång. Sprutan var lite aj aj aj men det gick faktiskt snabbt över när hon fick ett fint plåster med en hund på...
Efteråt var det meningen att hon skulle till dagis och jag till skolan men jag var inte på humör idag så vi beslutade oss för att vara hemma istället. Nu tittar Alice på Pingu som helt plötsligt blivit en favorit och som jag egentligen inte gillar eftersom figurerna inte pratar... Obegripligt för mig att ha något som barn som ska börja lära sig prata ska titta på några figurer som bara har läten för sig. Nu pratar ju Alice redan men det utvecklar ju inte direkt språket mer... Ja ja... Hon gillar det och de är ju söta och snälla mot varandra och det är ju det viktigaste.
Alice tycker om Pingu!!!
Senare tänkte jag att vi skulle gå en tur till biblioteket och kanske lunch på stan... Det får nog bli bilen för regnet öser ner...

Inga kommentarer: