måndag 8 september 2008

Monday Monday...

Då var redovisningen av vårt landsting avklarad... Hoppas det inte var allt för jättetråkigt att lyssna på... Tyckte jag såg ett och annat dåsigt öga men men... Vi hade ju inte valt uppgifterna själva direkt så det var väl kanske inget personligt. De interna stridigheterna runt vem som ska bli klassens representant i ledningsgruppen går vidare och suger på nytt energi som jag inte har... Valet vi gjorde förra veckan har visst ogiltligförklarats eftersom "vissa" kände sig trampade på tårna... GET A LIFE!!! Välkommen till verkligheten säger jag bara. Men men... livet går vidare. Själv är jag inte intresserad längre eftersom jag inte orkar med att fundera över hur mycket skit som snackas bakom min rygg om mig (antar att det redan är en hel del eftersom jag tidigare inte har kunnat hållit min mun stängd ...)
Alice blev så klart glad över att bli hämtad på förskolan men ville absolut äta mellanmål först. Det kom stora krokodiltårar när hon insåg att jag hade tänkt annorlunda så det var bara för mamma att sätta sig snällt på minibänken i hallen och vänta.
Väl hemma han vi med ett snabbt besök i lekparken i det fina vädret innan det var dags att åka tillbaka till förskolan för föräldramöte. D och A lämnade av mig och fortsatte till faster H för att äta kvällsmat och titta på "mijau"

1 kommentar:

Mia sa...

Hej Josefin!
Asså, jag skrev en jäättelång kommentar häromdan, men den finns inte här vad jag kan se?! ;-) Men så pinsamt dålig som jag är på datorer, lyckades jag säkert trycka bort det.

Iaf försöker jag mig på en sammanfatting:
Hej!! Hittade hit från Marias blogg. Tack för senast!! :-)
Din tjej har FLÄTA nu?! Sist jag såg henne hade hon bebishår under mössa. ;-) Så fin så!

Bry dig inte om vad dina omogna klasskompisar säger, förmodligen är de avundsjuka på dig för att du är en så rak, öppen, ärlig och härlig tjej! Och din blogg vittnar om det, du skriver ju bara så roligt, frimodigt och kul så man vill ha mer!! :-) So i´ll be back!

Sköt om dig och din fina familj!

Kram/Mia