söndag 21 september 2008

Inlägg nr 101...

Igår så skrev jag alltså inlägg nr 100... Missade visst det annars hade jag kanske försökt hålla en lite mer positiv anda... Sorry!
Idag var D iväg och spelade säsongens sista golfrunda (?)... Alice och jag kämpade på i tvättstugan med en aldrig sinande ström av smutsig kläder...
Vi tog paus med en promenad upp på Lustigkullen eller Gröne kulle som den också kallas och som är en gravhög från bronsåldern som grävdes ut på 1800-talet. Den användes också som avrättningsplats fram till 1600-talet. Detta enligt en liten skylt (nerklottrad och trasig så klart, vi är ju i Jönköping...) vid foten av kullen som förövrigt är en populär pulkabacke vintertid... Jag hade gärna läst lite mer om detta och länkat men nu har jag googlat och googlat men det verkar inte finns någon information om detta på nätet alls...?
Liten paus i gräset...
...innan jag fortsätter uppför...
Efter att Alice inte hade sovit middag så åkte vi till Bankeryd för att skörda lite äpplen från faster H´s välfyllda äppelträd. Nu har jag en hel pappkasse full som jag förhoppningsvis kommer att gör någonting av i morgon. Förslag mottages tacksamt... Äppelkaka är jag rätt bra på men något annat vore kanske gott...
Hemlagad Söndagsmiddag Gott = Absolut Nyttigt = Tveksamt...?

1 kommentar:

Åsa sa...

Hej! Vad mysigt ni verkar ha haft det i helgen. Trevligt med utflykter och fika. snapshotbloggen var väldigt fin med sin upp-piffning. Hoppas på mer höstsol i veckan... Kram, Å och W