måndag 25 augusti 2008

Upphittat!

Äntligen så har jag hittat kabeln så jag kan ladda över mina foton till datorn... HÄR kan ni se lite bilder från de senaste veckorna.
Då ska vi se vad har hänt sedan sist...
Alice var på besök på förskolan på fredagen för att det var så länge sedan hon var där. Det var bara glada miner och hon hade jättekul.
D åkte till Kina okristligt tidigt i lördags morse. Han åkte så att säga mot strömmen eftersom "alla" nog var på väg därifrån på söndagen när OS var slut. De såg i alla fall ett fantastiskt avslutningsfyrverkeri i Shanghai. Verkar som det inte bara är i Peking som det "firas".
Vi var på småbarnssim och plaskade i lördags och det gick faktiskt ännu bättre än förra gången. Hon har pratat om det hela veckan och verkligen sett fram emot det. E & F gjorde oss sällskap efter att vår halvtimme var slut och vi badade vidare. F som inte hade badat inne tidigare visade sig vara en riktig tuffing och plaskade så det stod härliga till...
Sedan blev det lite lunch hemma. Pyttipanna (laxpytt) blev det eftersom det och pasta är det som alltid kommer på tal när man frågar vad vi ska äta...
Igår var vi till Gränna på "skördedag". Vi plockade majs och köpte andra lokalproducerade grönsaker från en gårdsbutik och sedan gick vi i skogen och letade efter svamp och plockade blåbär. MYCKET LYCKAT!! A åt en halv "rå" majskolv innan vi ens hunnit komma tillbaka från majsfältet och hon fick äntligen plocka de blåbär som hon pratat om sedan i juni... Det blev ingen skörd direkt men plocka och stoppa i munnen direkt är ju ändå det bästa...
Mors lilla Alice i skogen gick...
Idag var det dags för lite förskola igen. Alice var mycket nöjdmed att ha sin ryggsäck med smörgås med sig och när jag gick så fick jag bara en puss och hejdå. Inga tårar... Jätteskönt! När jag skulle hämta var jag lite försenad och de hade redan börjat äta. Jag försökte smyga ut till bilen igen men Alice hade redan fått syn på mig och blev lite ledsen när hon trodde att jag skulle gå igen... Jag fick sitta med och äta och då gick det bra. Det är helt fantastiskt vad de kan de små... 12 st mellan 1 och 3 som sitter på sina små stolar, tar mat ur karotter på borden, häller mjölk i sina små glas, delar sin mat med kniv och gaffel och när de har ätit färdigt kan gå och skrapa av sin tallrik och torka av borden. Underbart!!! Det är ju så självklart att de ska göra sådana saker själva, de klarar ju av det!

Inga kommentarer: