lördag 16 augusti 2008

Småbarnssim

-Alice simskola, mamma simskola, pappa simskola, Pippidockan simskola. I morse skulle alla på simskola utom Elliot för han kan ju redan simma... Jättegulligt litet resonemang med sig själv innan vi kom iväg i bilen. Solen sken och folk var faktiskt på väg ner på Vätterstranden. Kanske för Vätterfestivalen men det såg då ut som om de tänkte bada också...
Alice ville däremot absolut ha sin nya regnjacka på sig och eftersom vi ville hålla det goda humöret uppe så fick hon ha den ut till bilen...
Det var roligt att bada och plaska och vi träffade en pojke som går på samma förskola som Alice.Det var en nöjd Alice som kom hem och genast när vi klivit innanför dörren började prata om nästa vecka och att hon skulle få träffa C som går på hennes dagis då.
Så här söta simbyxor har AliceNu ska jag sätta igång med att göra guacamole som jag tänkte bjuda på ikväll när vi får besök. Här är "receptet" som jag använder. Det är "the original and best" enligt alla de mexikanska killar som jag hade som co-workers när jag jobbade i USA. Lustigt nog så är det alltid karlarnas grej att fixa köttet, guacamole och salsan. Resten av maten får tjejerna sköta (och disken så klart...)
Riktigt mjuka Avocado
Vitlök
Färsk Chilipeppar
Limejuice
Salt & Peppar
Färsk Koriander
Hur mycket man ska ha av varje är det bara att känna efter genom att smaka. Har aldrig använt några mått.

Inga kommentarer: