fredag 15 augusti 2008

Händelserika dagar...

Nu har det blivit ett sånt jätteglapp sen jag uppdaterade att jag nästan inte vet vad jag ska börja berätta om.
Semestervikariatet tog slut i förra veckan och det var med blandade känslor jag stämplade ut för sista gången. Jag har trivts bättre än vad jag nånsin hade kunnat drömma samtidigt som det har varit lite trist att inte få njuta av de fina sommardagarna med familjen. En tröst är att Alice iallafall har fått vara ledig nästan hela sommaren... Det hade känts tungt att lämna henne på dagis...
Alice och Elliot var hos sin mormor i Sala sista veckan då D hade börjat jobba så det var ganska tyst hemma på kvällarna. På torsdag kväll "återförenades" familjen för att på fredagen fara till Lysekil för en tänkt solig och fin vecka.
På fredagkvällen blev det lite extra mysigt och romantiskt med champagne då jag och min älskade D bytte ringar och förlovade oss...!
Vi fick besök av familjen Nyman från Sala och vi hade hoppats på en i allafall skapligt fin vecka så vi hade kunnat åka lite båt och sola men det blev inte riktigt som vi tänkt oss.
Vi åkte runt och tittade på några av Lysekils "sevärdheter" som hällristningarna i Backa och Stångehuvud men vi blev blöta eller fick i alla fall fly undan regnet.
Bilder "lånade" från Lysekils hemsida
Skomakarn
Stångehuvud
Det blev även en tur till Ge-Kås i Ullared där det spenderades alldeles för mycket pengar...
Vi avslutade veckan en dag tidigare än vi hade tänkt oss och for hem på torsdagen. Även om vädret inte var med oss så hade vi iallafall en jättetrevlig vecka.

Inga kommentarer: