torsdag 21 augusti 2008

Skimmad men inte skinnad

Häromdagen ringde de från banken och ville kolla om jag verkligen hade försökt att handla något på Internet för 16 000kr (!!!) när jag i själva verket hade ungefär 200 kr på kontot. Dagen före barnbidrag och veckan innan lön har man ju inte direkt några jättesummor kvar... Någon hade alltså kommit över mina kortsiffror och försökt tömma mitt redan tomma konto. Lite obehagligt tycker jag eftersom jag inte direkt handlat på några "konstigare" ställen. ICA, Ge-Kås i Ullared, Göfab i Brastad och andra helt vanliga affärer. Intenet har jag nog inte handlat något från på flera månader... Undrar om de väntar så länge innan de försöker och varför försöker man då veckan innan lön...? Tur för mig!!!
Igår somnade A medans vi var på promenad igen. Härligt att hon fortfarande sover så skönt i vagnen... Det blev tyvärr ingen längre promenad eftersom jag tror att Elliot har överansträngt ett bakben och haltar.
E och F kom på eftermiddagsfika. Jag hade bakat!!! Småkakor med chokladsmak... Goda!
Barnen lekte med blandat resultat... Ömsom glada och skrattande och ömsom skrikandes med tårarna rullande... Suck!!
När D kom hem for vi för att titta på vännerna J & T´s nya hus som naturligtvis var underbart fint. Deras barn E & E lekte bra tillsammans med Alice som alltid är mycket mer stillsam och generös på bortaplan. Alice fick låna en liten inomhuscykel av dem och det var det första hon sa när hon vaknade i morse, -Cykla E´s cykel!!!
Nu har jag försökt att locka med att gå till lekparken i nån timme men jag får inget gehör... Tänkte försöka komma iväg ut innan tvättstugetiden kl 12 men...
I eftermiddag ser jag fram emot OS-finalen i hästhoppning kl 14. Hoppas på att Alice kan sova då....

Inga kommentarer: