torsdag 21 augusti 2008

Oj vad naivt

Aftonbladets hemsida säger Johan Beck-Friis, informationschef för Sveriges Veterinärförbund att doping inom ridsporten inte är ett utbrett fenomen...
Jag blir alltid lika full i skratt när jag läser sådant eftersom jag vet av egen erfarenhet att det sprutas in både det ena och det andra i dessa hästar men det gäller att ligga steget före med droger som inte kan påvisas i testerna.
Svenskarna ska alltid spela så oskyldiga...
Jag kan bara säga att de LJUGER för de är precis lika duktiga som alla andra på att barrera, spruta och gnugga starka medel på benen så att hästarna lyfter lite bättre på dem...
Men att kalla det för djurplågeri skulle jag aldrig göra om det inte går till extrem överdrift och de hästarna som blir utsatta för sådant blir aldrig så bra att de hoppar i OS.
Ser med spänning fram emot 2:a rundan av finalen!!

Inga kommentarer: