tisdag 6 maj 2008

Ännu en skoldag

Vet du vad pykemi, pododyni och onomatofobi betyder...? Inte jag heller tyvärr men de och ungefär 100 andra liknande ord hade vi på ett glosförhör idag och vi har ungefär samma mängd varje vecka hela terminen... Ja, ja alla de andra orden kunde jag nog så det ska nog gå att få godkänt hoppas jag...

Alice var nöjd idag när jag lämnade på dagis förutom att hennes favoritkompis T råkade kasta en boll rakt i ansiktet på henne när hon precis kommit innanför grinden. Igår var det väldigt ledsamt men det brukar vara det när hon inte har varit där på några dagar och jag vet ju att det går över snabbt men det skär ju i mammahjärtat att åka därifrån när hon gråter...

Jag känner mig fortfarande rätt risig... Hoppas jag inte blir sjuk på riktigt för det finns liksom inte tid för det i min agenda just nu. Vi har masssor som ska göras i skolan och jag borde verkligen sätta fart istället för att sitta här och skriva...

Inga kommentarer: