onsdag 7 maj 2008

ibland blir allt SÅ fel...

Ytterligare en dag i skolan... förmiddagarna går väl an men eftermiddagarna är SÅ sega... Idag på föreläsningen om datamodellering så somnade jag till minst fem gånger och jag är säker på att killen som föreläste såg mig.. Pinsamt!! Ämnet är egentligen intressant men vi har alldeles för lite undervisningstimmar i det för att man ska få någon känsla för vad det egentligen handlar om... Snart ska vi få en hemtenta och det ser jag INTE fram emot...

På lunchen tog vi en promenad ner på stan och tittade på lite kläder. Indiska hade jättemycket fina kläder så jag får nog låna lite från mina besparingar och shoppa lite imorgon. Lite skralt i kassan just nu för jag handlade nästa års kurslitteratur begagnat till ett bra pris men det blev ju ändå ett rejält utlägg som jag inte riktigt hade räknat med just nu...

Efter att ha hämtat en glad unge på dagis så for vi hem och en inte lika glad mamma tryckte korgarna fulla med tvätt och gick ner i tvättstugan. Jag hatar att tvätta i det här huset! Maskinerna är värdelösa... Små och tar jättelång tid.. En timme och 10 minuter för en vanlig 40° är ju helt åt skogen...

D kom också hem så vi tog en promenad upp på fältet där vi brukar gå. Köpte glass och gungade lite och njöt av sommarvärmen. Alice förälskade sig i en mössa i morse och den skulle hon absolut ha på sig hela vägen när vi gick. Lite svettigt såg det ut att vara men, men...

När det var dags att gå hem och göra mat så blev det tyvärr kortslutning innanför mössan eftersom hon inte alls hade tänkt i samma banor som vi och hon skrek hela vägen hem... Cirka 25 minuter... och jag kan ju tillägga att vi mötte ganska mycket människor som nog undrade hur vi hade misshandlat det stackars barnet för att få henne att skrika så fruktansvärt...

Väl hemmaoch utfodrad med favoritmaten för tillfället: Kokt ägg så lugnade hon ner sig och allt blev frid och fröjd. Hon måste ha varit superhungrig för efter ägget klämde hon i sig 5 köttbullar, 10 tortellini med kyckling, 2 glas mjölk, ett digistivekex och en handfull russin samt en yoghurt och ytterligare ett glas mjölk innan det var dags för sängen...

Nu ska jag hämta det sista i tvättstugan... Sedan blir det tack och godnatt..

Inga kommentarer: