måndag 28 maj 2012

Sommarkänsla!!!

Ja vädret har ju verkligen gett en sommarkänsla den senaste veckan och därför har också min närvaro här på blogen varit minimal... En annan orsak var att jag i förra veckan hade bokat in hela 4 st House of  Lola-visningar vilket kanske inte var helt optimalt med tanke på att jag avslutade med en visning hemma så D fick sluta tidigare från jobbet i torsdags för att åka hem och röja i träsket som bildats eftersom jag varit borta varenda kväll...Tur att jag har världens bästa man!!! Visningen hemma var toppenlyckad eftersom det var så otroligt varmt och skönt och vi kunde sitta ute i vår nyinköpta hörnsoffa på uteplatsen... Riktig sommarkänsla och perfekt upplägg för att shoppa loss på nya sommarkläder...!!! Tack igen till alla som kom!
Läge för sommarkläder nu....
I fredags hade vi lite AW hemma med goda vänner, grönsaker, dip och räkor som sköljdes ner med gott kallt (kunde ha varit kallare) vitt vin och vi taktiksnack inför lördagens Bankerydsmil. Tur i oturen kanske att lördagen inte var riktigt lika varm eftersom det i alla fall var 1 mil vi  och barnen skulle gå... Vi hade med en liten vagn till Alice också men hon gick hela rundan utan att ens nämna att det var långt eller jobbigt!!! Imponerande.... En långpromenad i området Furuvik-Domsand-Sjöåkra med olika tävlingsstationer på vägen där vi lyckades komma på en 17 plats av 78 deltagande lag... En helt okey insats... Klurigt pussel, bära vatten, sudoku, bygga lego, och gissa riktnummer var exempel på "lek/tävlingsmomenten". Korvgrillning halvvägs och väldigt trevligt och bra anordnat och eftersom det var andra året som vi gick så kan man väl nästan kalla det en tradition...?
På kvällen hade D dubbelbokat sig med sitt "grabb/herrgäng" så jag och barnen gick till de bästa vännerna H för god mat från grillen och Melodifestivaltittande. Alice planerade att sova över men fick lite beslutsångest frampå kvällen och följde med hem (sovandes i vagnen) när vi gick hem vid 00:30 då Sverige vunnit en överlägsen seger med suveräna Loreen... Väldigt roligt!!!
Igår var ju det underbara vädret tillbaka och vi gnodde som små illrar i den övervuxna och försummade trädgården... Krattade gräs fram till kl 22:00 igår kväll... Men jag klagar inte för jag tycker det är jättemysigt att hålla på i trädgården när vädret är bra... Jag lämnar dock ljudskapande aktiviteter som gräsklippning och dylikt till D, jag vill ha lugn och ro... Därför klippte jag hela kanten med högt gräs mot trottoaren med en sax (!) Jag avskyr verkligen folk som kör med trimmer i timtal, det är ett mycket mer irriterande ljud än gräsklippare....!!!
Som avbrott på trädgårdsarbetet så cyklade vi en sväng på eftermiddagen så att Alice skulle få prova sin nya fina (inte rosa) cykel lite mer... Isac fick åka i barnsadeln och det trodde vi ju förstås att han skulle tycka vara jätteroligt... Han hade sovit länge och sedan ätit så utsövd och mätt borde man ju inte behöva sitta med nappen i munnen på cykeln tänkte vi optimistiskt men det gjorde inte han... Började skrika efter nappe som en stucken gris när vi kommit halvvägs och  kastade sig fram och tillbaka i stolen så det gick inte att cykla utan D fick bära honom (han skrek ändå) och jag leda 2 cyklar hela vägen hem... Hmmm.... Gravt nappeberoende och sjukligt envis är diagnosen...
Jag blev inte firad med kaffe på sängen på mors dag men jag fick ett litet fint armband som Alice hade gjort och D köpte några Trisslotter när han var på affären för att jag klagade... Dessutom glömde jag ringa till min mamma som nog var lite putt men vi får kompensationsfira tillsammans i helgen när hon kommer hit...

Inga kommentarer: