måndag 30 januari 2012

Produktiv helg!!!

Åhh... I lördags var det äntligen dags för kick-offen för House of Lolas vårkollektion... Som jag har längtat och förväntningarna var skyhöga och de infriades med råge... Vi var här i Jönköping på kick-off så hela familjen åkte in till stan och D och barnen gick till biblioteket på Den Stora Lekdagen som nog hade varit jättetrevlig om det inte var för att typ HELA stan var där och det var hysteriskt trångt. Hoppas att de kan ha 2 dagar nästa år och kanske lite fler timmar så att alla får chans att ta del av det trevliga programmet... Jag tog en take-away latte och begav mig till Hotell ClarionVictoria. det är ju inte så ofta man är på hotell i "sin egen" stad. Jättemysigt var det faktiskt. Träffade en hel massa urgulliga och sjukt snyggt klädda tjejer (vi är 80 st säljare nu!!!) och fick se en riktigt grym vårkollektion som verkligen är varierad med något för ALLA. Tufft, romantiskt, coolt... U name it...! Det ska blir SÅ roligt att visa upp den... Jag hoppas SÅ på att min låda kommer idag... Efteråt var vi några som gick ut på stan för att äta lite och ta ett glas vin. När jag kom hem hade D sällskap av M med barn som också var gräsänkling så det blev en trevlig avslutning på kvällen.
Igår var det dags för skridskoåkning igen och vi åkte till Slättens IP i Habo som nu var spolad och en jättestor plan. Det går bättre och bättre fast det var ganska kallt igår... Brr...
Vid lunch så kom faster H och farbror K för att hjälpa oss tapetsera Alices nya rum. Ja, hjälpa och hjälpa... De fick göra allt jobb och jag brassade lite lunch att bjuda på istället... Vid 16-tiden på eftermiddagen satte vi sedan igång med att flytta om och bära ner våra sängar mm till gästrummet och Alices saker in i vårt gamla rum och Isacs saker ut från vardagsrummet och in i hans nya... Hängde ni med där...? ;-) Det blev lite rörigt och det är fortfarande en hel del småfix klart men båda barnen sov gott i sina nya rum och vi också... Det kändes skönt att äntligen få det gjort...!!!

1 kommentar:

malin sa...

Ja ni fick jättemycket gjort. Jag vill se foto på rummen. Kram