söndag 30 oktober 2011

Själv men definitivt inte ensam...

Visserligen så är det många dagar (och nätter) som D är bortrest men jag kan verkligen inte säga att jag känner mig ensam särskilt ofta... Jag har bloggen en hel drös med underbara vänner som jag försöker träffa så ofta jag bara hinner... Idag (vilken jättefin höstdag vi fick) hade jag och barnen en relativt produktiv förmiddag med dusch och bad av samtliga i familjen (Elliot slapp undan), tvätt, dammsugning och plantering i de igår inköpta krukorna med lite höstfint. Sedan kom Maria med tre barn och vi åkte till KFUM för att se och höra Mora Träsk. Marias stora tjej E stannade kvar hos oss för att passa Isac som inte fick följa med... Han hade iof kanske tyckt att det hade varit roligt men han hade det definitivt bäst hemma... Skönt att han är så smidig att det han kan bli barnvaktad några timmar sådär! Liite gnäll blev det nog men det får man ju räkna med... ;-) Mora Träsk har kört samma nummer i typ 40 år... Ja ja... Det fins ju ingen anledning att ändra på ett vinnande koncept antar jag... Publiken byts ju ut... Alice, Josef och Adam satt längst fram såklart... De två mindre var väldigt engagerade och nöjda och den större kanske lite mindre nöjd... Aningens för stor men väldigt snällt av honom och sitta med de mindre... Inte så små heller längre föresten... Om mindre än 2 veckor så har man en 5-åring... Jisses!!! När vi kom hem avisade vi om till häxsoutfitten och gick bort till fam H för lite pre-Halloween med trick or treat för grannarna. Alice hade gjort Halloween-kort och de sjöng Popular när de ringde på... Lite måste de ju anstränga sig... Gillar inte att de bara ska gå omkring och tigga godis... Sen blev det god mat och gott vin... Eftersom jag har världens goaste ungar så somnade Isac i vagnen och det var bara att lägga över honom i sängen när vi kom hem... Jisses vad trött jag är nu... Tror att jag kommer att behöva den "extra" sovtimme natten bjuder på men det är ju inte självklart att barnen ser det så... ;-)

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej min vän!

Du ÄR EN FIN VÄN och då behöver man inte vara ensam. Jag är så glad att jag har dig!!!