torsdag 22 september 2011

Höst nu..

Vad väldigt mycket löv det har kommit på marken märkte jag i går morse när jag körde Alice till förskolan... Suck! Ja höst blir det ju varje år och så även i år och det även fast jag inte plockat ett enda blåbär, lingon eller kantarell. Inte gjort något äppelmos eller plommanmarmelad eller dyl heller... Inte ens en sketen äppelkaka har det blivit. Det är ju iof väldigt enkelt men jag äter det inte, Alice säger att hon vill ha men äter aldrig upp och D säger också nej tack så varför göra sig besväret...? Igår dammsög jag bilen och gjorde den fin... Vad man nu har för det när det följer med ett halvt ton sand varje gång man åker hem från förskolan men men... Idag på förmiddag var D hemma och vi fredagsstädade och hade tom torkat golvet innan klockan var 10... D åkte till Ryfors för att spela golf och jag åkte till stan för att belöna mig med ett par nya skor...

Jag tänkte jag skulle ha dem när jag har på mig denna megacoola outfitten från House of Lola
Ja jag kommer ju att ha dem till allt annat jag har också förstås... Blev lite nostalgisk och tänkte tillbaka på tiden i gymnasiet då jag bodde i mina Dr Martens... Sjukt dyra var det så det sved i plånboken man jag tyckte verkligen att jag var värd dem. Nu får det vara slutshoppat dock... Jag har mer kläder än vad jag hinner använda så nu blir det till att spara till nästa års semester... Ikväll blir det fredagsmys med några vänner och sedan middag på Lillgården med alla golfarna.

Inga kommentarer: