tisdag 23 augusti 2011

Tillbaka till vardagen

I går var första dagen för Alice på förskolan för den här terminen. Hon tycker nog helst att hon hade kunnat slippa detta året och börjat direkt i förskoleklass istället... -Hur ska jag någonsin kunna lära mig att läsa när jag aldrig får börja skolan, sa hon häromdagen... Jag tror nog att med lite god vilja så kan hon läsa innan jul även om hon inte har börjat skolan. Det ska läsas (ljudas bokstäver) på ALLT just nu. Kanske måste även jag bli lite pedagogiskare för att det ska fungera. Hur lärde sig ditt barn att läsa? Jag var nog ganska tidig och min mamma brukar berätta att jag ibland läste saker som kanske inte var alldeles lämpade för en 5 åring.. Typ i kvällstidningen om när någon italiensk politiker blev mördad och hittad i bagageluckan på en bil...!!! Isac förälskade sig så klart i sandlådan på förskolan och hade lite svårt att lämna den... Oturligt nog så kommer den nog att vara snötäckt och fryst när han ska skolas in i december. Det hade nog varit en lätt inskolning annars för han hade inte brytt sig ett dugg om jag hade lämnat honom där... Alice var ju faktiskt yngre än Isac är nu när hon började. Vi kommer att få samma pedagog som skolar in honom och det känns jättebra! När vi kom hem så sov Isac i 3 timmar och jag hann både rensa ogräs, dammsuga och äta lunch... Konstig känsla... Det är också väldigt konstigt att inte ha Elliot hemma... Han är hos mormor på semester och ska vara där tills vi kommer hem från Cypern som det nu inte ens är två veckor kvar tills det är dags att åka till... Åhh vad det ska bli skönt!!! Nu börjar det ju tyvärr onekligen kännas som höst även om det var riktigt fint igår... Är lite tveksam om jag når målet 65 kg tills avfärd men när jag vägde mig idag så stod det 66,8 och det är ju väldigt bra det med!!! Idag har jag varit en sväng och fikat på jobbet. Alltid lika trevligt! Vi ska köra i gång med en stor studie av sömnapnépatienter nu till senhösten så jag ska också vara med på lite utbildning om denna. Det känns som en bra mjukstart för jag har en känsla att jag kommer att vara lite rostig... Ikväll ska jag på Lolavisning i Hjo. Ska bli roligt och sedan får jag ju köra lite längre i bilen alldeles själv och kan spela lite bra musik, det ser jag fram emot!!!

Inga kommentarer: