fredag 4 mars 2011

Tråkigt att vara föräldraledig...?

Nästan en hel vecka som gått... Veckorna går verkligen mycket snabbare när man är föräldraledig. Jag blev lite provocerad av en artikel i en föräldratidning som jag läste häromdagen där de hade intervjuat en hel drös med personer som tyckte det var SÅ tråkigt att vara föräldralediga...? De måste vara otroligt tråkiga personer om de inte kan sysselsätta sig om de inte får gå till jobbet...? Det finns ju så otroligt mycket roligt som jag skulle vilja hinna med nu när jag är "ledig" men det finns inte tid till allt. Jag skulle vilja fixa mer här hemma till att börja med. Nu menar jag inte bara städa bättre för det är ju inte så roligt utan måla lite här och där och pyssla lite fina saker... Jag skulle också vilja scrappa lite med de foton jag tagit på framför allt Isac de senaste 8 månaderna... Det jag vill komma till är att alla har väl någonting som de är intresserade av och skulle vilja göra mer av...? Läsa böcker, fixa trädgård, sticka??? Fattar inte att man bara kan tycka att det är så tråkigt att få mer tid över så att man hellre går tillbaka till jobbet efter 3 månader...? Snacka om att leva för att jobba istället för att jobba för att leva...
Alice har varit aktiv och ni som har Facebook har ju sett hennes första stapplande steg mot en frisörkarriär... Det är tydligen väldigt vanligt att små flickor sätter saxen i sitt eget hår någon gång just i hennes ålder men det gjorde ju inte mig direkt lyckligare över att hennes nu äntligen utsparade lugg är 2 cm lång på ena sidan... Hörde dock talas om en frisör här i Bankeryd som är bra och inte tar hutlöst betalt för barn som stället där vi gått tidigare gör. Jag var förövrigt själv så missnöjd när jag klippte mig på samma ställe sist så jag bara måste hitta något nytt ställe...
Jag hade egentligen tänkt och skiva en hel del annat också men ögonen bara faller igen så det får bli gonatt nu...

Inga kommentarer: