lördag 19 februari 2011

Att fylla dagarna med liv...

Häromdagen hände något som verkligen fick mig att fundera... Man borde verkligen stanna upp ibland och tänka till lite mer på vad som är viktigt och samtidigt vara glad för att man har det så otroligt bra som man har det. Jag har själv otroligt mycket att vara tacksam över: En underbar man (även om jag kanske önskar mig ett riktigt bröllop...), två väldigt gulliga och alltid friska barn, jag är frisk själv, vi har båda jobb som vi trivs med osv osv... Det jag vill komma till är ju egentligen att man som rubriken lyder ska försöka fylla dagarna med liv och inte gnälla så mycket över små bekymmer och krämpor som magont, förkylningar och tandvärk som snabbt går över... Någon som jag beundrar väldigt mycket och som alltid försöker att se det positiva i saker och ting är Linda som drabbats av en obotlig cancer och som kämpar för mer tid tillsammans med sina pojkar. Hon är verkligen en mästare på att fylla sina dagar med liv och jag ska försöka tänka på det lite mer...
För att övergå tillnågot lite mindre djupsinnigt så här på fredagskvällen så har vi just sett färdigt Melodifestivalen och kan konstatera att det nog inte var en tillfällig svacka i förra veckan när låtarna var så fruktansvärt dåliga utan att det nog faktiskt är en skrämmande låg lägstanivå på samtliga bidrag... Jag ger ett litet plus till Sebastian som jag nog tyckte var ganska okey och den enda jag kommer att låta bli att byta kanal på radion om låten spelas... (vilken konstig mening det där blev men jag får inte till den... måste vara vinet...)
Annars har vi haft en ganska orolig dag och då menar jag relativt tråkig... Vi städade och det är nog det säkraste sättet att spå om det ska bli soligt eller inte. Solen strålade in genom de otroligt smutsiga fönstren och lös på det väldigt dammiga golvet. golvet är nu rent men inte fönstren eftersom det var alldeles för kallt för att tvätta dem... Alice och d var ute lite men Isac sov i 4 timmar och det var så skönt att hinna med en massa annat så jag struntade i att väcka honom så att vi kunde komma ut på en promenad även om den hade varit välbehövlig för jag tror att min hjärna har dammat igen lite för jag skriver så mycket bla bla... Nu har senaste Greys laddat ner så nu ska jag kolla på det och ta ytterligare ett glas vino istället...

Inga kommentarer: