fredag 19 november 2010

Sammanfattningsvis...

...kan jag berätta att veckan har varit mycket bra även om jag naturligtvis inte har hunnit med en bråkdel av vad jag hade tänkt (precis som förutspått). Alice var på förskolan som vanligt i ett försök att hålla vardagen någorlunda strukturerad.. I onsdags var jag själv med en hel förmiddag på förskolan och jag var så imponerad av både pedagogernas arbete och barnens outsinliga nyfikenhet på att lära och upptäcka. Alice jobbade lite med materialet lilla och stora kuben samt räknestavar innan hon bakade bröd tillsammans med kompisen C. Vi hann även med en sångsamling innan det var dags för lunch. Alice och jag hoppade över den vanliga utflykten på eftermiddagen och åkte hem till mormor och Isac istället och fikade på det goda brödet som vi fått med oss hem. Igår hade jag och mamma en heldag på stan. Hade en lång lista på saker som "behövdes". Det blev nått nytt att ha till dopet på söndag... Det var inte helt lätt och jag hade svårt att hålla mig för skratt när den mycket trevliga säljaren på Noa Noa försökte övertala mig till en klänning i äkta siden med handtvätt och som enligt henne bara var liite skör i sömmarna för det fantastiska priset av 1995 :-. Det är ju precis en sådan klänning som man letar efter när man är småbarnsmamma och har någon som står och hoppar i knäet på en samtidigt som han dreglar som Niagarafallet... På kvällen var det dags för Alice avslutning på Funky Kidz i Brahesalen. Hon var ett skräckinjagande spöke med ansiktet målat och allt. Hon tyckte det var väldigt roligt och har tittat på den lilla filmen jag gjorde med min kamera hur många gånger som helst idag... De var ju inte bara Alice grupp som hade avslutning utan vi fick även se de andra grupperna dansa till blande annat Manboy med Eric Saade... Jag såg allt hur hon satt och sjöng med för allt vad hon kunde när hon satt på scenen efter sitt framträdande. När vi åkte dit sa hon i bilen att -Äntligen mamma, det första gången jag står på en scen... Förmodligen inte den sista... En annan rolig sak hon sa idag i bilen var -Mamma jag konstlar lite för jag är ju konstnär... (Hon menade att hon målade i imman på insidan av fönstret...) Klockrent!!! Efter fredagshoppingen på CityGross och en mycket god och mättande klassisk potatisgratäng har vi nu intagit soffläge (det snarkas från de flesta håll så det är ju tur att datorn är vaken och kan hålla mig sällskap)

Inga kommentarer: