måndag 29 november 2010

Dag 3

Just nu så upplever vi vissa störningar i trafiken... Eller kanske jag ska säga störningar i bloggandet... Jag har helt enkelt prioriterar lite annat typ plockat disk, kläder och leksaker som ligger utspritt osv. Till råga på allt så sken ju solen igår så att jag nästan fick spastiska anfall när jag såg hur dammigt det var överallt och hur fruktansvärt smutsiga fönstren är... Hinner absolut inte med någonting och jag fattar inte att det ska vara så svårt... Trots att jag försöker intala mig själv att dammsugaren har vuxit fast i städskåpet så har den ju egentligen inte det och det tar ju inte mer än 10-15 min att dammsuga övervåningen men det är alltid något som kommer emellan... I morse ringde hemtelefonen typ 5 minuter efter att jag hade vaknat vid 8:10. Hade på känn att det var från bvc eftersom jag kom på vid typ 17-tiden i fredags att jag hade glömt bort att jag hade tid på förmiddagen. Hon erbjöd oss en tid i morgon som jag helst inte ville ha eftersom jag har planerat att shoppa det sista inför adventskalendern som ska vara klar på onsdag. Jag skulle ha varit klar i förra veckan med den men det kom typ 1 m snö ivägen... Den enda andra tiden hon hade denna veckan var 9:30 så vi fick sätta en rejäl fart eftersom vi alla låg i sängen... Vi hann med bara några minuters försening... Isac fick spruta i båda låren, grät lite men lät sig snabbt tröstas. Och jisses vad han hade vuxit... Den lille tjockisen vägde hela 7900 g och hade alltså ökat ett helt kilo på en månad... Alice frågade idag om hur många nätter det var kvar tills pappa kom hem och det är ju 5 nätter för henne eftersom han kommer väldigt sent på fredag kväll... Hon längtar såå...(jag med...) Det är ganska långtråkigt att vara själv på kvällarna. Det går ju an några dagar (då är det faktiskt riktigt skönt ibland) men när det är så här länge han är borta så brukar ju alltid min mamma komma hit eller jag åka till Sala så nu saknar jag mamma lite. När jag bodde utomlands så gick det faktiskt över ett år en gång utan att vi sågs, det var vääldigt länge... Men hon har också kommit och hälsat på mig både på Irland, i Holland och 2 gånger i USA och det var väldigt roligt! Min mamma är ganska lika mig, Väldigt envis och kan bli ganska arg över småsaker men det går för det mesta ganska fort över. Vi vet ju varifrån Alice har fått sitt humör och det är ju inte från pappas sida... Hon är väldigt ordningsam och måste alltid ha allt perfekt i köket innan hon kan sätta sig ner och slappna av... Där är vi inte så lika tyvärr... Det resulterar i att det alltid är väldigt fint i köket när hon är här... det är det inte nu... Vi pratar i telefon nästan varje dag och det var egentligen lite för hennes skull som jag startade den här bloggen som ett sätt att visa bilder på Alice när hon var precis ny istället för att maila bilder var och varannan dag... Mamma är en supermormor, precis som min mormor var... Jag önskar verkligen att hon hade fått träffa sina barnbarnsbarn men det är ju tyvärr inte så många förunnat... Jag var jättemycket hos min mormor när jag var liten och älskade att gå till henne efter skolan. Mina barn får ju en annan relation eftersom mormor bor långt borta men hon kommer ofta hit och då umgås de desto intensivare och jag är så glad för att de har en mormor som älskar att spendera tid med sina barnbarn.
Alice visar mormor och Isac hur man gör med iPhonen ;-) D och jag har funderingar på en Kinaresa för oss själva till våren om mormor kan ta hand om barnen... Jag pratade lite försiktigt med Alice om detta idag i bilen om vad hon skulle tycka om vi åkte bort ett litet tag. Hon var först inte helt positiv då hon fortfarande minns och är lite arg över att vi "lämnade" henne hon mormor i somras men när hon funderat på det ett tag så sa hon att det nog skulle gå bra om mormor kom hem till oss så hon fick ha sitt rum kvar medans vi var borta... Vi får väl se hur det blir men just nu lockar det verkligen med en resa...

Inga kommentarer: