söndag 31 oktober 2010

Halloween...?

Jag älskar Halloween men i år har jag inte gjort något för att förbereda huset... Det är så mysigt med små pumpor, ljus och annat lite småläskigt pynt... Det är många som säger att de inte gillar Halloween och jag skulle vilja veta varför...? Jag saknar mycket av det som finns i affärerna i USA denna årstid. Det är ju mycket mysigare att gå runt och njuta av hösten än att redan börja med julsakerna som IKEA har gjort för flera veckor sedan...
Jag fick nöja mig med min alldeles egna lilla halloweenhäxa...
(Ni som har mig på Facebook får ursäkta bilden i repris men alla som läser här har inte det vet jag...)
På något konstigt vis så har hösten som alltid brukar sega sig fram med sitt regn och busväder gått så oerhört snabbt. Måste vara så klyschig så att jag säger att det måste bero på att jag har en liten go och glad kille härhemma som gör att dagarna bara svischar förbi... I morgon börjar höstlovet och Alice är ledig från förskolan. D ska också försöka vara ledig en dag säger han så kanske kan vi hitta på något tillsammans... Undrar vad? Känns som om jag är väldigt dålig på att hitta på sådana roliga aktiviteter...
Min vän Linda skriver helt underbart på sin blogg om förr i tiden respektive framtiden HÄR. Vad gjorde jag själv för 10 år sedan... Jag bodde i Holland i ett litet samhälle som heter Guttecoeven utanför Maastricht där jag jobbade åt en amerikansk hoppryttarinna. De flesta helger tillbringades på tävlingar... Man körde sin lastbil (ja, jag har lastbilskort men skulle inte sätta mig bakom ratten igen även om någon höll en pistol mot mitt huvud... ) till tävlingsplatsen som oftast var någon stor arena i någon stad i Europa, packade upp och fixade med hästar och utrustning, tog några drinkar med "kollegorna" och stupade i säng i en oftast kanska kall bodel oftast långt efter 12-slaget för att sedan gå upp vid 5-tiden och göra samma sak i ytterligare 3 dagar innan man körde hemåt, tog reda på "röran" och packade om för att om 3 dagar åka iväg någon annanstans och göra om hela proceduren. När man ser på det så här i efterhand så kan man ju tycka att man var galen men det var faktiskt en helt underbar tid och jag skulle aldrig vilja ha det ogjort eftersom det faktiskt är den tiden som har gjort mig till den jag är idag... Vad som är spännande är ju vad man gör om 10 år...? Vad gör du, tror du?

Inga kommentarer: