onsdag 29 september 2010

Cry me a river...

Hur mycket krokodiltårar kan de finnas i en snart 4-åring? Nu ikväll tror jag Alice har gråtit och skrikit mer än vad lillebror Isac på 3 månader har gjort på 3 veckor... Det värsta är att det finns absolut inget sätt att få henne att sluta när hon väl drar igång... Inte så att hon gråter för att hon är ledsen utan hon skriker verkligen så att hon hostar och nästan kräks... Och allt detta för att hon somnade till en stund på sin säng i ett obevakat ögonblick när jag lagade mat och när hon vakande så var maten klar och det var dags att äta... Inget bråk alltså utan bara en okontrollerbar lust att gråta och skrika... Isac blev livrädd så jag kunde ju inte ens vara i samma rum som henne vilket gjorde henne ännu argare... När jag sedan satt mig ner för att äta (pannbiffar, potatismos och sås som var SÅ gott eftersom jag var utsvulten efter att ha "hoppat över" lunchen) så skulle hon hålla handen och när jag lugnt sa att då fick hon vänta tills jag hade ätit färdigt steg crescendot till öronskyddsnivå... Efter en stund kom hon dock på att hon nog varit lite "för mycket" och sa faktiskt förlåt som om hon menade det. Lite svårt var det dock att få henne att somna i tid eftersom hon var ganska utvilad efter tuppluren... Tidigare idag hade jag besök av min goa väninna L med sin son L som är jämngammal med Isac. Kommer garanterat att bli ett radarpar så småningom. Det skiljer 8 dagar på Alice och hennes stora pojke O och det skiljer 6 dagar på smågrabbarna... Det är skönt att ha lite sällskap på dagarna... Särskilt när D är borta så mycket, man behöver mer vuxenkontakt på en dag än bara några snabba minuter med pedagogerna på Alice förskola vid lämning och hämtning. Innan jag hämtade A idag gjorde jag "omvägen förbi skoaffären här i Bankeryd för att titta på några höst/vinterstövlar. Förra året var jag så sent ute att jag inte hittade något jag gillade och gick i princip i lågskor hela vintern fast det var så mycket snö, tänkte inte att det skulle bli så illa i år också... Jag köpte ett par Riekerstövlar i både brunt och svart med någon slags ull runt toppen av skaftet. Ville visa er en bild men av någon anledning kan jag inte kopiera in den här så det får bli en länk HÄR. Kommentera gärna vad ni tycker för jag är inte riktigt säker på vad jag tycker ännu...

Inga kommentarer: