onsdag 4 augusti 2010

Äntligen Lysekil...

Jaha då har vi landat i vår stuga i Lysekil... Vi kom hit igår och då sken solen... Det har den gjort tidvis även idag men tyvärr har det varit för blåsigt för att njuta av en tur ut med båten... Ganska kallt också enligt mig... Man hann ju liksom vänja sig vid den mer tropiska värmen och nu duger det ju inte riktigt med vanlig hederlig sketen svensk sommar... ;-) Inget bad idag alltså utan vi har mest varit här i stugan... Alice grävde upp ett myrbo i trädgården i morse och blev biten av myror... Inte populärt!!! D&A´s lilla tur till skogen/berget resulterade i cirka ½ dl blåbär (ska kolla lite mer imorgon om det går att få ihop till en paj kanske...) D sa att det fanns mycket björnbär också som kanske hinner mogna innan vi åker hem... Det blev även en liten promenad till lekplatsen och en tur till Brastad för att införskaffa lite nya möbler till Alices lekstuga. Isac verkar väldigt nöjd med att vara här... Sov hela vägen i bilen hit igår och sov i långa pass (3-5timmar) under kvällen och natten och har fortsatt med det hela dagen idag... Jag har hunnit med att läsa lite... Lyckades glömma boken som jag höll på med hemma men hade ju även laddat upp med några andra... Har svårt att släppa just den dock så jag tror att jag får shoppa den igen när vi kommer till stan (pocket är ju inte så dyrt som tur är...) Glad är jag också över att vi lyckades få lite uppkopplat så jag kan kolla min mail... Av någon anledning så får jag inte mailen riktigt att fungera bra på iPhonen. Någon som vet varför det inte fungerar...? Det går ju naturligtvis att kolla via webbmailen men det är ju smidigare med datorn... Imorgon tror jag att D och A ska åka och bada inomhus på Gullmarsbadet om vädret är dassigt och jag får väl ta mig en runda på stan... Kanske finns det något kvar på rean på Rabalder... ;-) På fredag åker vi till Varberg för en natt på Stadshotellet där eftersom jag ska på kick-off för höstens me&i på lördag. Det blir för mycket logistik att åka 20 mil på morgonen och vara framme och hinna amma och allt innan kl 9:30. Ska bli trevligt och jag ser så mycket fram emot att se den nya kollektionen... Det som inte är så bra är att vi måste tyvärr ta med oss lille Elliot eftersom det inte är någon annan kvar här i stugan då... Vi har bokat ett hundrum och han är ju van att vara med och att bo på hotell (när vi bodde i USA bodde vi ju praktiskt taget på hotell jämt) men han får ju sitta själv på rummet mesta tiden eftersom D& A kanske inte vill släpa på honom hela tiden... Hoppas han inte skäller för mycket... Isac får ju vara med mig hela dagen och jag hoppas att han inte skriker för mycket... Nu är det väldigt tyst i stugan så jag undrar om alla andra sover... Ska nog läsa liite till innan jag kryper ner... Vore bra om I ville äta en gång till om en stund så jag slipper gå upp direkt när jag har lagt mig...

Inga kommentarer: