fredag 11 juni 2010

Maratonshopping

Idag åkte jag till IKEA när klockan var 9:10 och kom hem när klockan var nästan 16:30... Låååång dag men vi hade fantastiskt trevligt... Började med frukost på IKEA. Jisses, snacka om valuta för pengarna. Sanslöst billigt med frukost och gott var det också!!! Tjejerna lämnades in på Småland där de trivdes utmärkt och vi shoppade loss... Jag skulle ju egentligen inte ha något annat än servetter men det blev ett och annat som slank ner i vagnen ändå... Vi fick "skäll" av kassakillen för att vi handlat alldeles för många saker för att gå i "snabbkassorna" med självbetjäning och han tyckte nog att vi var hemska tanter... Sedan blev det lunch, även det sanslöst billigt... 128 kr för 4 pers. Me like!!! En sväng på a6 blev det också där vi provluktade parfymer... Ja tjejerna med så klart så de luktade som en hel parfymaffär efteråt. Jag provade flera olika slags Clean och jag gillade faktiskt de flesta... Nu ska jag ju absolut inte ha fler parfymer eftersom jag räknade till hela 9 flaskor i badrummet igår och alla är mindre än 2 år gamla... Det finns ju en gräns för hur mycket parfym man kan spraya på sig varje dag.... Jag får helt enkelt vänta... Det blev en ögonpenna eftersom den gamla nu är cirka 1 ½ cm lång och inte går att vässa längre... Tjejerna fick varsin liten flaska med nagellack, de var verkligen superduktiga hela dagen och följde med så fint utan att bråka och bli osams... Vi hann även med Apoteket, fika och Village innan det verkligen var dags att bege sig hemåt... Eller föresten... Det blev ett stopp på Mio också men då stannade jag i bilen utanför och vaktade tjejerna.... Imorgon är det enligt beräkningarna den stora dagen då lillebror sak komma till världen... Tror vi på det??? Nej, tyvärr inte... Men eftersom vi ska på 40-årsfest imorgon så kan han ju lika gärna vänta till på söndag och då gärna kväll för det var visst nåt arrangemang i Stadsparken på söndag em. som verkade trevligt om det är fint väder...
Tack snälla S med C & F för en riktigt trevlig dag!!!!

Inga kommentarer: