onsdag 9 juni 2010

Familyfood

Jag har ju totalt glömt bort att berätta att vi fick våra första matkassar från Familyfood i måndags.
Matsedel för veckan:
Måndag: Pasta med sås m. skinka paprika, tomat, lök creme fraiche mm ( jag vet inte exakt vad eftersom D lagade maten och jag inte var hemma och åt men han sa att det var mycket gott )
Tisdag: Grillade hamburgare som skulle ha varit med guacamole men avokadosen var inte mogna och färsen såg lite "skum" ut så jag ville inte vänta med den till i slutet av veckan som de föreslog att man kunde göra om det var så att de inte var mogna. Jag var lite tveksam eftersom det var blandfärs 50/50 och jag anser att man jag hamburgare av 100% nöt men med extra mycket kryddning så blev det faktiskt riktigt gott. Receptet sa att man bara skulle ta färs, salt och peppar... urk... de hamburgarna måste ha varit svåra att grilla och smakat blää... Jag hade naturligtvis i äggula och ströbröd och lite mer kryddor.
Onsdag: Potatissallad med gravad lax/prinskorv. Stek kokt potatis med rödlök och färsk sparris, salta och peppra. Gott!! Gravad lax gillar jag och Alice gillar prinskorv. Båda nöjda, mycket enkelt. Minus för att man skulle ha haft rädisor till men de såg inte så fräscha ut...

Sammanfattning: Det negativa var att rädisorna inte var fräscha, potatisen var i mjukaste laget men gick att använda... Färsen hade daummärkning till fredag men var redan lite brungråaktig i färgen på kanterna... Sedan äter jag ju helst inte fläsk alls men det kan ju inte företaget göra något åt... Avocadosen var inte mogna... MEN jag måste ändå säga att jag är nöjd, det har varit gott och lätt att laga och det är så skönt när man vet att man har allt hemma.

De middagar som är kvar denna vecka är kycklingschnitzel och gryta på fläskytterfilé, dock risk för att den senare kanske hamnar på grillen på fredag om det är fint väder... ;-)

1 kommentar:

Magdalena sa...

åh det lät som goda middagar :-) är sugen på att testa ngt, har varit inne på Linas matkasse skulle vara bra för då slipper man ju tänka :-) Recept på tårtor kommer jag lovar ;-) kram Magdalena