onsdag 19 maj 2010

Trött och lite irriterad...

Ja vad har vi gjort de senaste dagarna då...? I söndags var vi ju i Huskvarna på Barnens Dag. det var mycket uppskattat av Alice som gillade hoppborgarna och Tobbe Trollkarl. men bäst var nog de lite mindre tjejerna (typ 8-10 år) som sjöng med sina föräldrar i nån slags klapp- och klangduo för barn. Alice blev som starstruck av dem och gick och satte sig bredvid dem när de klivit av scenen... Hon ska bli stjärna förstår ni... ;-) Det blev fiskdamm, vinst varje gång och popcorn med innandet var dags för hemfärd. I bilen berättade hon för mig att hon -Minsann klarar sig utmärkt utan mig och pappa nu...!! ? Oj oj oj säger jag bara... Hoppas att det är något hon har hört på TV bara för hon börjar bli lite väl "kaxig" nu tycker jag...
D kom hem sent i söndagskväll och det var en lycklig Alice som vaknade och ropade på pappa på måndagsmorgonen... Pappa skulle göra allt... Igår eftermiddag fick vi lite fikabesök och passade på att ta en liten runda i skogen med Elliot... SÅ skönt nu när det är lite varmare och man bara kan gå ut utan att böka med tjocka ytterkläder... Ändå har vi nog inte på långa vägar så fint som de har uppåt i landet... Solen har mestadels lyst med sin frånvaro och jag tror inte temperaturen har varit mer än 18 °C här hos oss... Det är ju i och för sig inte så dåligt men jag vet att det har varit mycket bättre på sina håll.
Ikväll har jag varit och haft en me&i-visning. det var länge sedan och det kändes riktigt roligt. Nu är jag lite trött och som rubriken lyder lite irriterad för jag var hemma innan 21 och D hade redan gått och lagt sig och svarade att han inte tänkte komma upp mer... Vi möttes bara i dörren när jag åkte och jag tycker att man kan ha lite mer kontakt varje dag än 1 timme på morgonen... Ingen behöver gå och lägga sig kl 21 om man är över 9 år gammal... Suck....!!!
Ska kolla i kylen om det finns nån rabarberpaj kvar att trösta mig med...

Inga kommentarer: