onsdag 7 april 2010

Vanlig vardag...

Idag var jag alldeles för trött... Jag fick visserligen veta av barnmorskan att jag har ruskigt låga järndepåer... Tydligen ska man ha över 60 i värde och jag hade 8 så det kunde ju ha varit bättre... Nu har jag ätit järntabletter i en vecka men det tar väl ett tag innan de kickar in... Man tycker ju att de kunde ha tagit detta prov redan i början... Har alltid legat på högt Hb runt 130 men hon sa att man kunde ha låga järndepåer ändå... Jag sa ju att jag var grymt trött och hade svårt att hålla mig vaken på jobbet och då rekommenderade hon Berocca som man inte ska ta när man är gravid... Bra barnmorska man har...
Kanske inte så bra att ta om man väntar bebis ...?Sist frågade hon om jag inte tyckte att det var kul att vara gravid när jag sa att jag längtar till bebisen kommer ut... VAD??? Seriöst... Jag har haft en superlätt graviditet men det är väl ingen som är gravid bara för att det är roligt... Alla vill väl ha en bebis och längtar efter den... Jag skulle kunna göra en lång lista på allt dumt hon sagt och gjort men orkar inte ens tänka på det mer för då blir jag bara ännu mer irriterad...
Ska ändå försöka lägga mig lite tidigare om kvällarna men det finns ju bara så många ska bara... I går och idag har jag haft me&i-träffar... Det är SÅ roligt... Försäljningen har gått över förväntan och det gör det ju bara ännu roligare... Har cirka 8 träffar till inbokade innan det är dags för sommarlov och bebis... Nån mer kanske jag kan klämma in så hör av dig om du vill boka...!!!

Inga kommentarer: