tisdag 13 april 2010

Solsken, vagn och VAB

Redan i torsdags så fick jag en lapp i brevlådan om att vår liggdel till vagnen hade kommit... Rekordsnabbt... Vi beställde den i söndags em. och det stod att det var 3 veckors leveranstid... Allt verkar vara jättebra... Nu ska vi bara leta rätt på adapterna så vi kan sätta fast liggdelen på chassit som vi köpte när Alice var cirka 10 månader... Vet att de finns någonstans men tyvärr inte riktigt exakt var. Har kollat med företaget och det går att köpa nya som tur är ifall vi nu inte skulle hitta dem... Vi ska också få köpa ett babyskydd som passar till chassit av en väninna... Smidigt! Det enda som är lite underligt är att de bilder som jag hittar här på nätet samt den liggdel jag såg på mässan är mycket svartare än min... Inte så att den är solblekt utan tyget är mer åt det gråa hållet... Nu gör det mig absolut inget men lite underligt är det... Orkar dock inte ringa till Tyskland (där vi beställde vagnen från) och fråga eftersom vi i alla fall är nöjda med den...När jag kom hem från en superskön eftermiddag med fotspa och middag i söndags så hade lilla hönan fått feber... trodde knappt mina ögon när hon hade 39,9°C eftersom hon förutom att vara lite hes inte var särskilt påverkad... Antar att barn tål feber lite bättre än vuxna (särskilt karlar som tror att de är döende vid 38,5...). Igår var min första VAB-dag någonsin... Alice har varit sjuk med feber en gång tidigare men då pluggade jag ju och det var ju bara att vara hemma... Anmälde mig på Försäkringskassan och de ska väl skicka nån blankett som jag ska ge till dagis och (antar jag) ett papper där man ska fylla i sin inkomst... Har ju inte varit sjuk själv heller någon gång i mitt liv så jag vet absolut inget om hur det går till... Även fast jag arbetar (till stor del) med att ta fram information osv så var det nästan omöjligt att läsa sig till hur man gör på hemsidan men efter allt skit man har hört om Försäkringskassan så är jag ju inte direkt förvånad... Alice var mycket nöjd med att sitta parkerad framför TV:n största delen av dagen och idag har det varit ungefär lika dant... Det är ju svårt att "tvinga" henne till något annat )när hon inte är frisk menar jag...) Solen skiner fint utanför och igår gick vi en liten sväng på em och hon satt i vagnen... ska försöka få med henne om en liten stund. Frisk luft är ju rätt bra även om man har feber... Idag skulle jag ha haft en tid på MVC men var mycket glad att jag kunde avboka den utan att ha dåligt samvete... De ringde sen och undrade om jag ville boka om men jag sa att jag hör av mig... Funderar på vad som egentligen skulle kunna hända om jag inte går dit alls mer eftersom jag nästan mår illa av tanken... Kommer absolut inte låta någon av dem göra några närmare undersökningar ändå så... Egentligen var det kanske bättre förra gången när jag hade typ 4 olika för då behövde jag inte reta upp mig på någon eftersom jag inte träffade nån mer än 2 gånger....

Inga kommentarer: