måndag 22 februari 2010

Frostig start på veckan...

Hua... -22 ° i morse!!! När kommer våren undrar Alice... Bra fråga! Kan knappt röra mig i min stora vinterjacka. En av pedagogerna på Alice förskola fick barn igår kväll... De bor inte i stan direkt utan har en bra bit till Ryhov och jag tänkte att det kan inte vara nån vidare känsla att sätta sig i den iskalla insnöade bilen och köra 6 mil när det är dags för bebisen att komma ut. Tänk vad kallt det måste vara för den lilla när man sen ska hem... Första andetaget i den iskalla luften måste ju nästan göra så att hjärtat stannar... Det gör det ju nästan på en själv känns det som. Härligt i alla fall... Jag har börjat längta så smått efter Alice kommande syskon. Det är skönt att det nog förhoppningsvis är lite varmare då... Nu har jag varit på styrelsemöte på Strandängens Montessoriförskola. Jag har 3 kvällar med me&i denna vecka så nu är det bäst jag går och lägger mig!!!

Inga kommentarer: