torsdag 5 november 2009

Bortglömd...

Försummad, dumpad, ignorerad... Ja kalla det vad ni vill men sant är det... Jag lovar att komma igen med nya friska tag men kanske inte riktigt än... En snabbuppdatering så länge i alla fall... hela familjen har drabbats av hösttrötthet... Ingen är sjuk, Faktiskt inte ens det minsta snuvig... det brukar vi ju heller aldrig vara vilket är så fantastiskt lyxigt... På snart 2 år på förskolan så har Alice bara varit hemma 1 gång för sjukdom... (feber i 3 dagar). Vi hoppas på att det fortsätter så... För att hålla mig lite friskare så tog jag dessutom spruta mot grissnuvan för nån dag sedan. Egentligen skulle jag väl ha gjort det för nån vecka sedan men Landstinget i Jönköping tycker inte att man räknas som sjukvårdspersonal när man arbetar på en privat mottagning med avtal med Landstinget... Det är verkligen något sjukt med ett sådant Landsting och jag är innerligt glad för att det inte är de som är min arbetsgivare. Jag har ju världens bästa chef och medarbetare så de lyckade "fixa" till sig sprutor i alla fall.... Vi har ju mellan 20-25 patienter varje dag så det känns bra. Idag gjorde jag dessutom mina första audiogram. Det är verkligen roligt och jag är så glad för att jag får chansen att göra något som är lite utöver vanliga vårdadministratörsuppgifter... Alice och jag var och hälsade på hemma hos M & J ikväll. Alice och Josef badade och sedan fick vi god mat. Vilken tur att jag har så härliga kompisar. Igår kväll blev Alice lite barnvaktad av M & W och när jag sedan kom för att hämta så fick jag pannkakor... Tack för att ni tar hand om mig när D är borta...!!!

Inga kommentarer: