måndag 28 september 2009

Förstår du väl...?

-Faktiskt, -förstår du väl, -så är det ju... Det är så roligt att märka att ordförrådet växer och språket blir rikare... Det är mycket som hon naturligtvis bara upprepar från vad andra har sagt men hon lyckas alltid få in orden på de rätta ställena... Man blir väldigt förvånad med tanke på att hon inte ens har fyllt 3 år. Det går numera också utmärkt att prata i telefon med mormor.
-Jag och min mamma undrar om du har lust att komma och hälsa på mig? sa hon idag när vi ringde till mormor som glatt sa ja! På nästa fråga som var -Jag vill att du ska köpa en grön ponny till mig i födelsedagspresent för vi ska bygga en ladugård! var svaret inte lika jakande som tur var... Solen sken en stund när vi kom hem så vi han med både en liten cykeltur och en skogspromenad men Elliot. Blåste rejält... Är det höst nu...?

Inga kommentarer: