tisdag 12 maj 2009

Långledigt, eller???

Ja det kan man ju undra... Just nu försöker jag jobba 80 % och göra ett projekt i skolan som ska omfatta heltid så jag är lite "off" här inne just nu... D var i Kina igen förra veckan och nu är han i Tallin... suck... Tur att min kära mor kom och visiterade i slutet på förra veckan och över helgen. I lördags var vi på SÅ trevlig 40-års fest på Sands GC. Det blev ganska sent men jag kände mig förvånansvärt pigg på söndagen. Detta kan vi nog tacka dottern för eftersom hon valde att sova till 9:30...! Vi hann även med en trevlig eftermiddagslunch/fika i Gränna och fick en rejäl dos av frisk luft eftersom det blåste fint... Igår var det Årsstämma på Strandängens Montessoriförskola där jag är sekreterare i styrelsen. Jag tycker det är väldigt roligt och engagerar mig gärna men hoppades på att det skulle bli ett möte av det kortare slaget just igår eftersom jag hemskt gärna ville se lite av mannen innan han svischade iväg idag igen och jag kunde tacksamt konstatera att jag blev bönhörd... Alice badade när jag kom hem och sedan bakade vi scones...igen...!Nu har vi just avslutat semifinalen i Eurovision Song Contest och kan konstatera att vi kommer att titta igen på lördag eftersom Marlena Ehrnman tog Sverige vidare till finalen. Alice höll sig vaken till 22:00... Hon är helt galen i musik och pratar bara om hur hon ska stå på scen när hon blir stor (hoppas att det intresset svalnar med åldern)

Inga kommentarer: