fredag 17 april 2009

Sociala veckan!!!

Den här veckan gick snabbt... Kanske eftersom det bara var 4 dagar... Föreläsningen i tisdags om statistik innehöll inga nyheter utan mest repetition från när jag läste Folkhälsovetenskap. Denna kursen är dock betydligt enklare eftersom vi slipper räkna men det gör det ju egentligen bara svårare att förstå sammanhanget... suck! Just nu är jag väldigt less på skolan. Idag fick jag av en slump veta att hemtentan som skulle ha lagts ut på skolans intranät i onsdags istället delades ut på papper på föreläsningen som jag inte var med på...??? Ingen info på intranätet så jag trodde bara att den var försenad... Nu har jag trots att jag mailat 2 lärare och ringt 7 samtal inte fått tag i någon... Högskolan är verkligen en lekskola för lallande idioter till lärare... Fattar inte att de ens har rätt att få lön... Jag är sjukt missnöjd just nu... Om dessa lärare skulle jobba 3 månader på ett riktigt jobb så skulle de få sparken illa kvickt, finns inte ett företag som har råd att hålla sig med så inkompetent arbetskraft...
Nu till något roligare...
I tisdags var vi och lekte i M´s trädgård och fick kaffe och annat gott...
Solen sken och alla var glada när vi i onsdags åkte till Gränna för att få en första titt på en ny liten familjemedlem ( Jag vet inte vad jag tänkte på eftersom jag inte tog några foton på den lille men här är ett när småhönorna åker Quad).När vi handlade på ICA Maxi igår så träffade vi A & H med A och blev hembjudna på kvällsfika helt spontant... Väldigt trevligt måste jag säga!!!
I eftermiddags kom D och A till mitt jobb och hämtade mig och vi tog en sväng till Stadsparken. Årets första glass ute.
När vi kom hem så rotade Alice djupt i garderoben och beslutade sig för att hon skulle vara Lucia... Vad säger man...?

Inga kommentarer: