måndag 30 mars 2009

Lång väntan...

...kommer det att bli innan vi får reda på resultaten av dagens "hjärnjympa"... Enligt majoriteten av klassen så var frågorna luddigt formulerade och alldeles för diffusa... Jag håller till 110% med. lärare är verkligen ett släkte för sig... Vilket lätt jobb... Bara rapa upp samma gamla skåpmat år in och år ut... Frågor? Någon?? Nej , bra då fortsätter vi... Några av tentafrågorna var dessutom exakt lika som förra året... Då gör man det bekvämt för sig vill jag lova... Hur kan man sedan ha mage att påstå att man är underbetald... Jag blir grymt irriterad som ni märker och skulle kunna hålla på ett bra tag...
Alice mormor var här hela helgen och det var naturligtvis jättekul för oss alla. Vi fikade, körde 3 varav runt kvarteret där det nyinköpta huset ligger och stojade runt på Monkey Town tillsammans med hela familjen Nilsson och M & J.
Idag skulle Alice leka med C efter dagis... Jag säger bara det att stackars C har en ängels tålamod och att hon överhuvud taget vill umgås med min terrorist är något som jag är evigt tacksam över. När Alice bölade i högan sky över en kam som hon aldrig tidigare ens tittat åt riktigt kände jag hur de gråa hårstråna växte... -Jag vill inte ha några kompisar!!! Jag vill ha alla leksakerna själv!!! Vad säger man då...??? Suck!!!
Nu ska jag krypa ner bredvid henne... Mysigt att ha henne snurra runt i sängen när det bara är vi två ( eller tre är vi ju förstås med Elliot).

Inga kommentarer: