lördag 7 februari 2009

Uppe före tuppen

-Jag vill ligga bredvid dig!!! Javisst... -Jag vill ligga i min säng!!! Javisst... -Jag vill ligga bredvid dig!!! Jag blir galen... Det tog nog två timmar av vridande och bökande i sängen och jag vet inte hur många -Jag vill ha mjölk!!! innan hon somnade igår kväll... Suck!!! I morse vaknade hon före 5 i vår säng och bestämde sig då helt sonika för att gå upp och tända alla lampor i lägenheten... Otroligt nog så somnade hon om i sin egen säng efter en stunds övertalning... Vid 8 vaknade vi av att hon sjöng -Bä, bä vita lamm har du någon bajskorv...! hoppandes naken(klätt av sig allt själv) i sängen med alla sängkläderna på golvet... Då är det riktigt svårt att hålla sig för skratt!!!
Idag har dagen förpestats av tvättstugetid mitt på dagen eftersom jag glömde sätta upp en ny tid som jag ville ha förra veckan och detta var allt som fanns kvar om jag inte ville vänta ytterligare 6 dagar på att tvätta... Grr...
Vi gick en liten promenad fram och tillbaka på Vätterstranden och Alice kastade sten i vattnet och Elliot sprang i för att hämta dem... Han var lite småkall och ganska smutsig efteråt...
Ikväll väntar TV-soffan och Melodifestivalen. Jag är lite tveksam eftersom en av anledningarna till att jag faktiskt tittade förra året var Kristian Luuk men jag får väl ge det en chans...

1 kommentar:

malin sa...

Vad tyckte du om Petra Mede? Jag tyckte om Luuk i fjor, men jag måste erkänna att jag tyckte mycket om Petra också.

kram Malin