onsdag 11 februari 2009

Tillbaka till vardagen!

Idag var jag tillbaka i skolbänken igen... Det kändes trögt men är nog en nödvändighet för att jag ska klara av de här sista kurserna. På lunchen muntrade vi upp oss med stans bästa sushi på Sushibar på Barnarpsgatan. SÅ gott!!! Riset är precis lagom kladdigt och inte för kallt som en del ställen har och då smakar det INTE som det ska...
D var hemma tidigt från jobbet så vi åkte tillsammans till förskolan för att hämta Alice. Hon blev väldigt glad att se pappa igen. Hon sov ju igår kväll när han kom hem och i morse när han gick så jag tror inte att hon hade förstått att han var hemma...
-Idag är det pappas tur att sova med Alice... Vi försöker göra så att vi tar varannan kväll med att natta så att den andra får några timmar att göra vad som nu måste göras hemma utan att föra alltför mycket oväsen (så dammsugning är tyvärr uteslutet... synd va?) Igår gick det över förväntan snabbt och jag trodde att vi kanske hade kommit över en tröskel men nu har D legat därinne i 1 och en halv timme och även om jag har hört spridda snarkningar så har jag även hela tiden hört någon liten som småpratar... suck!!! HUR GÖR MAN???

Inga kommentarer: