måndag 16 februari 2009

Måndag igen...

Veckorna går fort... Bara rullar iväg känns det som. Ganska skönt faktiskt! Snart är det vår... Alice vaknade när D gick till jobbet i morse och sa att hon ville ligga i sin säng (!) i vanliga fall brukar vi ju sova en liten stund till när han har gått... Jag gick in i badrummet och snart hördes -Mamma, jag sitter fast...!!! Hmm... Det visade sig vara tröjan som hon satt fast i men lyckats krångla sig ur för när jag kom in i sovrummet var det en naken liten tjej utan blöja som stod och hoppade i sängen och ville komma upp...
När jag kom för att hämta på dagis på eftermiddagen hade hon redan klätt på sig alldeles själv och var redo att gå... Vi åkte till biblioteket och lånade lite nya böcker och sedan en sväng förbi M & J för lite kaffe och lek innan vi for hem. D är i Tallin (igen) så vi har fått klara oss själva i kväll. Nu ligger hon och lyssnar på en CD med sånger och jag hoppas ju på att hon somnar... (tveksamt...)

Inga kommentarer: