fredag 26 december 2008

Jul, jul strålande jul...

Snabbt kom den och nu är den snart slut... Alice vaknade förväntansfull på julaftons morgon och lyckades tjata till sig några strategiska paket med DVD-filmer i så att hon hade något att göra på förmiddagen. Vi tog en även lång och mycket kall promenad. Här i Sala var det -9 grader på julaftonsmorgonen... Brrr... Lite snö hade det också kommit så det i alla fall blev lite vitt på marken.
Tyvärr så passade tomten på att komma medan Alice sov middag... Vi satt och tittade på Kalle Anka och jag kan ju erkänna att det inte bara var hennes ögonlock som föll igen... Kanske kan hon hålla sig vaken nästa år...
Själva julmaten var hon dock lite skeptisk till konstigt nog för det var ju inte direkt några underligheter som serverades men det slank väl ner en och annan ägghalva.
SÅ många paket... Vi var "tvungen" att ta fika paus mitt i öppnandet för att hålla humöret uppe även om det var vansinnigt roligt. Efter varje paket som hade öppnats så frågade hon förväntansfullt -Får jag öppna ett till paket?

På Juldagen var vi till goda vänner och Alice fick ett fantastiskt roligt spel som vi har spelat om och om och om igen... Knasiga Djur heter det och rekommenderas verkligen till alla med barn i 2-4 årsåldern.
Idag har vi varit på Mellandagsrea och det är något jag verligen kommer att vilja göra om här i Sala. Det har ju öppnat en galleria här i år med ganska många trevliga butiker och vi var där strax efter 10 när det öppnade och var nästan själva... I Jönköping är jag övertygad om att det stod tusentals i kö när a6 slog upp portarna i morse. SÅ skönt att slippa trängseln. Några fina fynd till mig blev det också...
På eftermiddagen var vi till några andra goda vänner och fikade och lekte. Trevligt att spendera tid med de som vi tyvärr inte har möjlighet att träffa så ofta.
Imorgon ska vi åka hem...

Inga kommentarer: